משקפת שדה: מי צריך פריט מסוג זה?

משקפות מסייעות לאדם לצפות ממרחקים בשטחים מסוימים ולהגדיל את התמונה שתתקבל, כך שניתן לראות באופן יחסית ברור וקרוב עצמים רחוקים מאיתנו. ישנם לא מעט סוגים של משקפות המיועדות לטווחים שונים ולשימושים שונים, וכך גם לא מעט חברות המייצרות ומשווקות משקפות שונות ומגוונות.

משקפות שדה הינן קבוצה מגוונת ביותר של משקפות, המכילות סוגים רבים בתוכן. ניתן לחלק משקפות שדה לקבוצה של משקפות בגודל בינוני וקבוצה של משקפות גדולות. יתכן ומשקפות מהסוג הגדול יצריכו לעיתים שימוש בחצובה, עובדה שנעסוק בה בהמשך.

משקפות שדה הן כלי יעיל ביותר המיועד ללימוד וחקירה של שטח. במשקפת שדה ניתן לראות שטחים נרחבים בהגדלות שונות, ציפורים ובעלי חיים, והרשימה עוד ארוכה…
אז מי צריך משקפות שדה, למה הן משמשות, ולמה צריך לשים לב טרם קניית משקפת או משקפת שדה? מיד נעבור על כל מה שחשוב.

כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים משקפת שדה

בחירת משקפת צריכה להתבצע בהתאם למטרה אליה היא מיועדת, ומומלץ לעשות זאת בליווי של בעל מקצוע שידע להתאים את המשקפת הנכונה ללקוח. משקפות באופן כללי עשויות לשמש למטרות מגוונות, ביניהן ימאות, צפרות, אסטרונומיה, תאטרון, ראיית לילה ועוד.

ראשית כל חשוב לשים לב לקוטר המשקפת. באופן כללי, החולשה במשקפות קטנות היא שהן קטנות יחסית ומאפשרות לראות עד גבול מסוים, ולא לפרטי פרטים. מומלץ לבחור משקפת גדולה יחסית, לפחות בעלת קוטר של 50 מ"מ. עם זאת יש לציין וחשוב לזכור שככל שהמשקפת גדלה, כך היא גם כבדה יותר, ולכן חשוב למדוד ולנסות את המשקפת ולראות שגודלה ומשקלה מתאים לקונה שלה, בהתאם למימדיו ומשקל גופו.

משקפות גדולות יותר פחות מתאימות לנשיאה על הצוואר באמצעות רצועה, נוחה ככל שתהיה,  משום שהן יותר כבדות ועלולות להכביד. לכן, בבחירת משקפת גדולה יחסית שימו לב שנהוג להשתמש בחצובה ולהציב את המשקפת על חצובה טרם השימוש, לנוחות מירבית ומקסימלית.

באשר להגדלת התמונה הנראית לעין, החוק הוא שככל שהיחס בין ההגדלה וקוטר המשקפת גדול יותר, כך תגדל בהירות התמונה. על כל משקפת מצויינות שתי ספרות – המסמלות את ההגדלה ואת קוטר העדשה. לפי שתי הספרות המצויות על המשקפת תוכלו לדעת מה יחס המשקפת.

ככל ששדה הראייה גדול יותר, הדמות שתוצג תהיה יותר פנורמית. מומלץ לבחור במשקפת עם שדה ראייה גדול ככל הניתן. ההגדלה הרצויה תלויה בשימוש לשמו נועדה המשקפת. כך, אם המשקפת מיועדת לסריקה של שדות או קבוצות כוכבים, רצוי להשתמש בהגדלת משקפת של 12, ושדה ראייה רחב.

רכיבי המשקפת – לא להתפשר על רכיבים איכותיים

המשקפת בנויה ממספר רכיבים שלכל אחד מהם תפקיד שונה. איכות הרכיבים ושילובם יחד קובעת את איכות הרזולוציה ואת הנראה לעין מבעד לעדשה.

הרכיב הראשון במשקפת הם העדשות, המכנסות אור בצורה מסוימת וכך מסייעות לראות את הדמות או הנוף המתקבל. העדשות במשקפת מצופות לעיתים בציפוי שתפקידו מניעת איבוד אור. שאר הרכיבים הינם העינית, המורכבת מעדשות צמודות אחת לשנייה ועצמית, שמטרתה להכניס אור למשקפת.

מנסרה הינה רכיב אופטי שמסייע לשבור ולהחזיר קרני אור, או לפרק את האור. ישנן סוגים שונים של מנסרות שכל אחת מהן פועלת בצורה מעט שונה.

טווח מחירים של משקפות שדה

טווח המחירים של משקפות באופן כללי הינו רחב מאוד ונע בין מאות שקלים לבין אלפי שקלים. המחיר נקבע בהתאם לגודל המשקפת, השימוש המיועד למשקפת, המידה, הצבע וכמובן האיכות. ישנן חברות רבות המייצרות ומשווקות משקפות מסוגים שונים, ובהתאם טווח המחירים משתנה ונע.

כמובן שיש גם משקפות מקצועיות יותר וגם משקפות המתאימות לחובבים, או אפילו לילדים. משקפות אלה מוצעות במחירים נגישים ונוחים יותר, אך אין הדבר אומר שהן אינן מקצועיות ומעניקות את החוויה המלאה! גם הילדים שלכם יוכלו להצטרף לטיול או צפייה בכוכבים בלילה מבלי להרגיש מאחור, באמצעות משקפת המיועדת לילדים, בגודל, באיכות ובעמידות.

משקפות המיועדות לילדים הינן באופן טבעי קטנות יותר ושוקלות פחות, ולצד זאת הינן מצופות בגומי המונע זעזועים ונפילות או מכות. כך, תוכלו לתת לילדים שלכם לצפות בכוכבים או בנוף בראש שקט, בידיעה שהמשקפת האיכותית שלהם תישמר ולא תינזק בקלות יתרה. צרו קשר ונעזור לכם למצוא את המשקפת המתאימה ביותר עבורכם.

המאמר עניין אתכם? שתפו בקליק ברשתות

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

מאמרים נוספים

שאולי תאהבו